onsdag 12 oktober 2011

Ämnesomsättning

Det är så himla konstigt det här. Jag tycker att jag äter hela tiden och har lite ångest över det. Jag äter egentligen inte nåt dåligt, men bara tanken på att ha nåt att tugga på hela tiden är väldigt märklig.
I vilket fall går jag NER i vikt! Tror att alla hormoner som pumpar i min kropp ändrar ämnesomsättningen. Vet inte hur det där funkar, men det kan kanske vara en förklaring. Nån som vet?

Har precis ätit två satsuma för att mota illamåendet i grind. :) Har inte spytt en enda gång hittills, men det har varit nära några gånger. Får se om jag klarar mig. Enligt barnmorskan är vecka 8 värst. Så det är från nästa fredag då... Wish me luck!

Sov gott!

2 kommentarer:

PhD sa...

Kanske äter du mindre men oftare nu? Jag mådde illa en hel del i början av min första graviditet och hade svårt med lukter och varm, lagad mat. Kräktes någon gång men hade framförallt ingen lust att äta något annat än fil och smörgåsar. Det är klart att det sker en del i kroppen nu, blodmassan ökar osv, så det går säkert en del energi till det. Ät när du känner att du behöver men försök hålla dig till nyttiga saker så gott det går. Och ta inte ut dig för mycket på träningen! Lyssna på kroppen och ta hand om dig. Kram

Sussie sa...

Jo, så är det det nog. Men jag tycker att jag bara trycker i mig allt möjligt. Senaste dagarna har det ock blivit mindre eftersom jag inte har mått lika illa.
tack för bra råd!
Kram!