tisdag 11 oktober 2011

Gravid-te

Jag har dragit ner mycket på kaffedrickandet och istället gått över till te. tycker att te är gott, men har aldrig varit något stordrickare. Är en riktig kaffemänniska. :)
Eftersom jag vill att min bebis ska må bra därinne i magen så dricker jag bara en kopp kaffe om dagen, istället för de 6-8 kopparna tidigare.

Köpte i vilket fall det här röda teet i dag. Supergott!


Rött te kan man i princip dricka hur mycket man vill som gravid, eftersom det inte innehåller koffein.

Slutade snusa på en gång jag fick veta att jag var gravid. Det går över förväntan. Kör med nikotinfritt alternativ ett tag, men ska sluta med det också.

Och i helgen var vi på fest. Då hällde jag över alkoholfritt vin i en "vanlig" vinflaska för att ingen skulle misstänka något. :) Det gäller att vara smart!

Sov så gott!

1 kommentar:

Luiza sa...

Detta kommer gå galant!
Nu har man ju ett liv i magen att tänka på, och inte bara sig själv =).
Tack för tipset om teet, det ska jag ta vara på.

Ha en underbar dag.
Kramar/
Luiza