torsdag 8 september 2011

Livets stora frågor

Ska jag verkligen fortsätta på det här jobbet? Visst, jag trivs med mina kollegor och till viss del med mina arbetsuppgifter. Men jag behöver utmaningar och det får jag inte här. Har varit här i snart fem år och känner mer och mer att det snart är dags att hitta på något nytt. Men vad?
Jag får ångest när jag tänker att jag har över trettio år kvar innan jag får gå i pension. Och ännu mer ångest att tänka att jag kanske fortfarande sitter på samma kontorsstol vid samma dator och mår dåligt över jobbet när jag är 65.
Det är dags för ännu en omorganisation (vilken i ordningen vet jag inte) och det gör det ännu svårare för mig att vilja stanna kvar. Det är för mycket strul och man får aldrig ro i den nya organisationen förrän det är dags att göra om den igen.

Annars då? Jag är så trött att jag höll på att kräkas i dag. Och började gråta när jag pratade med maken i telefon på dagen. Jag orkar inte träna. Hemmet ser ut som om en orkan har dragit fram.
Med vikten står det still. Jag får inte bort mina semesterkilon. Spelar ingen roll hur eller vad jag gör. Ännu mera stress.

Som om inte det var nog ringde pappa i dag och berättade att min farmors syster (som är som en farmor för mig) är riktigt dålig nu och antagligen inte har så länge kvar. Hon är 94 år, men har varit riktigt pigg tills nu.
Så nu sitter jag och kollar resor till Stockholm. Ska försöka ta mig ner nästa vecka då jag är ledig på fredagen. Och så stanna över helgen.

Fick förfrågan i dag om jag vill prata på en gruppträff och berätta om min viktresa. Eftersom jag mår som jag gör just nu borde jag låta bli. Men det kanske kan bli en kick för mig också. Ska fundera lite på det och höra av mig till dem i morgon. Det kanske går att göra det om några veckor när allt förhoppningsvis lugnat sig lite.

Det är skönt att ha bloggen och att få skriva av sig lite. Förlåt om jag låter deppig. Men det går alltid över. Just nu har jag bara en ordentlig svacka.

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer: