måndag 4 mars 2013

:(

En fantastisk söndag med solsken, långpromenad, finlunch och hemmafix slutade i gråt och ambulansbesök.

Vi höll på att dona här hemma. Maken tog på Hilda pyjamas och jag var i köket för att göra välling. Då hör jag plötsligt att maken säger nåt och frågar vad. Han säger att Hilda ramlat ur sängen.
Jag sprang upp med hjärtat i halsgropen. Hilda var så jätteledsen. Var fruktansvärt att se henne så.
När hon lugnat sig lite försökte vi känna på henne om hon hade ont nånstans. Upptäckte att hon inte ville stödja på ena benet och att hon slagit sig ovanför ögat.
Var i valet och kvalet vad vi skulle göra. Hon verkade ha ont och var ledsen. Ringde 1177, men där var det lång kö. Så vi bestämde oss för att gå ner till akuten.
Men då sa maken nåt om att han var orolig att hon slagit ryggen. Då tyckte jag att han skulle ringa 112. De kan ju rådgiva bra om inte annat. Slutade med att två ambulanskillar kon hem till oss. Då verkade Hilda mindre medtagen så till slut bestämde vi oss för att inte följa med dem utan vänta till i morgon och se hur det verkar vara med lillan.

Nu har vi sovit en sväng och Hilda vaknade och var jätteledsen. Nu ammar hon lite så hoppas jag att hon kan sova lite mer sen.

Vi ska kontakta BVC i morgon in hon hat fortsatt ont.

Inga kommentarer: