måndag 11 mars 2013

Färdigammat

I morse ammade jag för sista gången. Det känns rätt okej. Men när jag har tänkt på det tidigare har jag blivit så ledsen, så jag har dragit ut lite på det. Men nu kändes det som rätt stund. Hilda är inte så intresserad och snuttar mest. Eller så biter hon mig. Har bara ammat en-två gånger per dygn senaste veckorna och jag vet inte om nån har fått ut så jättemycket av det. Mer än att det är mysigt.

Jag är i alla fall jätteglad att jag har kunnat amma överhuvudtaget. Det var ju skitjobbigt innan vi fick till det och det var väldigt nära att jag gav upp. Men såhär i efterhand känns det skönt att det faktiskt funkade till slut. För det är verkligen ingen självklarhet.
Nu får vi mysa på andra sätt och jag tror inte det ska vara några problem när vi har världens kramigaste bebis :).

I dag har jag börjat käka shakes igen. Kör på shakes och bars på ca 200 kcal per mål. Tänker inte köra hardcore utan äta vanlig mat emellanåt, men tänka på vad jag stoppar i mig. Mitt första mål är minus tio. Sen får vi se. Vill verkligen komma igång med träningen på riktigt också, men har självklart blivit förkyld igen. Så än så länge är det dagliga långpromenader som får gälla.
Vill vara lite i form när vi åker utomlands. Resebokningen blev en bra pepp :).


Har haft en fin helg. Inte gjort så jättemycket. Fixat lite här hemma och träffat familjerna. Kollade mellon i lördags. Min äldsta bror är på besök så i går åt vi med honom och pappa och i dag var de här på kaffe. Sågs en sväng i kväll också. Mamma är borta på kurs.


Sov gott!

Hilda gav sig ut på äventyr under köksbordet idag:






Inga kommentarer: