onsdag 27 mars 2013

Dietisten

I morse fick vi äntligen träffa dietisten på barnmottagningen. Hon var verkligen duktig och berättade allt vi behövde veta om mjölkallergi. Vi ska vara jättestrikta och ta bort allt med mjölkprotein i under fyra veckor. Efter det ska vi börja ge mjölkprodukter igen för att se hur Hilda reagerar.
Dietisten tyckte att det låter som om Hilda har symptomen, men får ju inte ställa diagnos. Vi får se hur det går. Måste förbereda oss lite och köpa hem bland annat mjölkfri välling innan vi kör igång. Tror inte att det ska vara några större problem. Vi lagar ju mycket mat själva till Hilda, så då har man ju full koll på vad hon äter.

Har haft en slö eftermiddag efter att vi kom hem. Min vän A är hemma över påsk och åt lunch här med oss. Så mysigt att ses igen! När hon åkt gick jag och Hilda och la oss och sov.

Maken är på jobbfest ikväll. Har lekt en massa med Hilda och la henne för en timme sedan.

Har lugnat ner mig lite vad gäller dieten. Mådde verkligen inte bra av att äta så lite. Så nu äter jag två mål om dagen och två bars/shakes. I påsk kommer jag att äta som vanligt.
Jag känner att jag vill ta det lite lugnt med nedgången. Jag har ju inte alls lika mycket att gå ner nu som när jag började på Itrik, långt ifrån. Men jag vill gå ner tio kilo för att känna mig nöjd. Bara att det får ta lite mer tid den här gången. Ska främst fokusera på träningen och att börja springa igen. Har ju faktiskt ett lopp att träna till.

Sov gott!

Inga kommentarer: