lördag 2 mars 2013

Mammahäng och lägenhetsstök

I går var jag på välbehövlig middag med tre av mammorna i föräldragruppen. Så mysigt! Vi satt och pratade och åt och skrattade i flera timmar. Hade bord redan vid 17 och gick därifrån vid 21.
Maken och Hilda var hos svärisarna så jag gick dit och mötte upp dem efteråt. Hilda blev verkligen överlycklig av att se mig. Hon kramades och skrattade länge. Så fint så jag blev alldeles rörd :).

I dag vaknade vi strax före åtta och gjorde oss i ordning och packade in oss i bilen och åkte till mina föräldrar. Där lämnade vi av lilla fröken och åkte sen till lägenheten. Nu är allt äntligen borta därifrån, frysen avfrostad och skåpen tömda. Det blev två vändor till återvinningscentralen. Var klara efter fyra timmar.

Gick sen en sväng på stan, hittade några böcker till Hilda på bokrean. Bland annat "Lilla Kotten sjunger". Tyckte det passade bra eftersom vi kallade Hilda för Kotten i magen :).

I kväll har vi lagat lammfärsbiffar och kollar lite på mello.

I övrigt tänker jag mycket på min kompis vänner som miste sin lilla dotter för en vecka sedan. Hon hade en fruktansvärd sjukdom och blev bara elva månader. Börjar gråta bara jag tänker på det. Fy fan vad livet är orättvist!






Inga kommentarer: