måndag 4 mars 2013

Inget brutet

Vi var på hc och träffade läkaren och fick remiss till röntgen. Hon hade svårt att avgöra vad som var fel. Kunde bara säga att Hilda hade ont och inte ville stödja på benet. Så för att vi skulle slippa oroa oss fick vi gå till sjukhuset.
Maken var tvungen att gå tillbaka till jobbet, men min mamma erbjöd sig att följa med istället. Vi hann vara på röntgen i kanske tio minuter innan vi blev inkallade. Sköterskorna var jättegulliga och hämta en leksak till Hilda så att hon skulle ha något annat att titta på medan de röntgade. Det gick jättebra. När vi satt i väntrummet igen och väntade på svar var det ett äldre par som satte sig bredvid. De åt varsin banan och Hilda, som älskar banan, tittade avundsjukt på. Då frågade tanten om vi ville ha en bit. Så då fick vi det och Hilda blev superglad :).
Efter ett litet tag kom det ut en ur personalen och sa att det inte var något skelettskada på benet.
Känns jätteskönt! Men hon har verkligen ont och jag har råkat komma åt benet flera gånger idag, vilket har orsakat mycket gråt hos lillan :(. Jag hoppas att det går över snabbt!
Efter sjukhuset följde jag med till mamma och fikade och mötte sedan upp maken när han slutade jobba.

Nu sover lilla fröken och vi dricker lite kaffe.

I morgon ska jag träffa några kompisar på öppna förskolan. Det är sportlov här så det är extra öppet. Ska vara där vid 11.

Ha en fin kväll!


 Min lilla tröttis i morse på pappas kudde.

Inga kommentarer: