måndag 23 augusti 2010

Jippi!

Det gick ju bra det där! Resultatet (trumvirvel): 87,2 kilo! Ynka tre hekto kvar till minus 30. Men det är nära - och snart är jag framme vid första målet, 86,7. Hade jag vägt mig på morgonen hade jag antagligen fixat minus 30, men men. På tisdag, då jävlar! :) Men, jag har gått ner nästan 30 kilo på 7 månader!

Är väldigt nöjd i alla fall. BMI ligger på 31,3 (snart är jag "bara" överviktig!), midjemåttet var detsamma som i juni, blodtrycket 125/83. Hade äntligen tappat en del vatten efter min lilla vätskedrivandekur tidigare i sommar. Den verkar inte ha kommit tillbaka sen, så det känns skönt.

Nu har vi satt upp nya mål: 79 ska jag väga vid årsskiftet. Då ska jag belöna mig själv med att prova/köpa brudklänning.
Jag ska från och med nu gå 10000 steg om dagen.
Och så ska jag sova 8 timmar.
Jag ska fortsätta med 2+2 i höst. Det känns tryggt och bra.
3 gånger i veckan blir det Pulspass som vanligt.

Är peppad som tusan! Och glad! Heja mig! Vill gärna klara 79 så fort som möjligt så nu blir det nya friska tag!

Tränade efter mötet och det gick väldigt bra. Härligt svettig blev jag också.

I morgon blir det åter morgonpromenad och sen ska jag spendera dagen med att fixa och dona härhemma.

Såg första delen av senaste Biggest Loser-säsongen ikväll. Ska bli kul att följa de nya deltagarna under hösten.

Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

Lisa-Marie sa...

Hejsan!

Det måste kännas underbart! Nästan 30kg, det måste kännas underbart! Har gått ner hälften av det och jag känner mig som en ny människa!

Jag håller tummarna för att det ska som på räls nu!

Mvh Lisa-Marie

Sussie sa...

Det känns verkligen underbart!
Vad duktig du är som kommit sån bra bit på vägen!
Håller tummarna för dig också!
//Sussie