söndag 1 augusti 2010

Lever livet ...

... på landet med sambon, fina bror, svägerskan och sötaste brorsdottern. Går en massa promenader och har suttit i solen. I går blev det över 20000 steg. Idag var det regn på dagen så det blev bara två promenader. Hittills 14000 steg. Känns skönt. Sprang även en sväng igår.
Har ätit god och nyttig mat - grillat kött med tzatsiki och sallad igår och lax med sallad och filsås idag. Gott! Lite surdegsbröd som brorsan bakat har också slunkit ner till frukosten.

I morgon ska jag vakta bebis på morgonen när svägerskan springer. Sen blir det en runda för mig också innan frukost. Hade dessutom tänkt att kolla in brors träningsgrejer som han har - lite hantlar och sånt.
På tisdag kommer kanske andra bror hit också! Kul!

Ha en skön söndagskväll!

5 kommentarer:

Itrimsandra sa...

Vad härligt det låter!
Du är så duktig och det låter som om löpningen går bra!
Njut ordentligt nu!

Sussie sa...

Jag försöker så gott jag kan.. Ska väga mig i morgon och se om det är på rätt väg. :)
Ha det jättebra! Och heja!

Anonym sa...

Vad duktig du har varit! O vad kul att du kommit igång med löpningen. Jag har haft semester hela juli och varit ute på sjön utan tillgång till dator, så jag hade hela din juli-blogg att läsa nu när jag kom tillbaka. Lika kul som vanligt!
Hoppas du har en riktigt härlig semester!!
//Åsa

Sussie sa...

Hej Åsa!
Som sagt så försöker jag så gott jag kan. Det går faktiskt bra, om jag planerar innan jag gör saker.
Hur går det för dig?

Kul att du fortsätter läsa bloggen, även fast jag inte uppdaterar så ofta nu under semester.

Ha det bra!
//Sussie

Anonym sa...

Hej,
Jo tack, det går förvånansvärt bra! Började med riktig mat två veckor tidigare än planerat. Det blev så oerhört tråkigt med "pulver" på semestern så jag stod bara inte ut. Men jag gjorde mitt bästa o åt enl handfast minus. Och trots att jag drack både vin o öl och dessutom inte kunde röra mig så mycket på fyra veckor (finns ju inte så mycket plats att motionera på en båt eller på små öar i skärgården)så hade jag faktiskt gått ner TRE kilo när jag kom hem! Så jag känner mig himla nöjd ändå. Men nu är det jobb o normala rutiner igen, dvs minst 15000 steg om dagen o pulspass tre gånger i veckan. Åker till Sicilien om tre veckor o ska luffa runt bland små öar utanför Siciliens västra kust. Och det känns skönt att veta att jag faktiskt kunde klara av att gå ner på den här semestern, för då känner jag mig trygg med att jag i alla fall ska kunna hålla vikten när jag är på Sicilien.

Fortsätt att njuta av din semester!
//Åsa