onsdag 11 maj 2011

Gruppträff

Klockan 8 i morse var jag på gruppträff. Hann inte gå på min vanliga tid i måndags, så jag hoppade in i gruppen i dag istället.
Vi pratade om matvanor och diskuterade lite hur nöjda vi är med våra matvanor i dag och om det är något vi vill ändra på.
Jag fick mig en tankeställare. Har inte ätit så bra senaste tiden. Eller bra kanske, men för mycket. Och gått tillbaka litegrann i gamla spår. Inte bra. Men nu är jag uppväckt och ska ge mig in på rätt bana igen.
Vågen bekräfade också att det har blivit lite för mycket av det goda senaste tiden - 81,3 kilo stod den på i dag.
Jag hetsar inte upp mig över det utan tar nya tag för att återgå till bröllopsvikten inom kort.
Heja gärna lite extra på mig. Behöver erat stöd nu!

Nu är jag hemma och har ätit frukost - ett kokt ägg, lättfil med lite havregryn och solrosfrön, en clementin, några vindruvor och så klart kaffe till det. Ska försöka ta tag i hemmet och städa litegrann.
I eftermiddag är det bodypump och på kvällen bokcirkel.

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

PhD sa...

Du är ju jätteduktig och med tanke på hur mycket du tränar borde det inte vara något problem att justera vikten om du behöver det. För mig har kontroll över just kolhydraterna varit bra (kanske du kan skippa bröd/ris/pasta vissa måltider?) och istället tillföra mer protein för mättnadskänslan (och kroppens återhämtning inbillar jag mig). Stora kramar!!

Sussie sa...

Tack snälla!

Jag har "slarvat" lite väl mycket och tillåtit mer bröd än vanligt och ätit ris till mat ibland och så. Det borde ju inte förstöra så mycket, men jag tror inte min kropp hanterar snabba kolhydrater så bra. Så nu blir det nollolerans på sådant åtminstone på vardagar.

Stor kram!