lördag 14 maj 2011

Regn och rusk

Blogger bestämde sig för att lägga ner i torsdags kväll och jag kunde inte blogga på hela dagen i går. Men nu är jg tillbaka!

Usch vilket tråkigt väder det är i dag. Vaknade tidigt och låg och drog oss och tittade på Uppdrag granskning på tv. Fan vad upprörd jag blev! Se det om du inte har gjort det. Handlar om händelser inom äldrevården i Luleå. Fruktansvärt!

Tof på oss regntäta kläder och gick och handlade frukost på affären. Så nu har vi precis ätit klart. Mysigt med långfrukost! Tyvärr hade mjölken surnat, så det blev inget kaffe, men te i alla fall.

I torsdag gick jag till gymmet för att cykla. Hade ställt in mig på en timme och körde på med ganska högt motstånd. Efter 30 minuter hade jag kommit en mil, så jag tänkte att då borde jag ju klara två mil på en timme. Jag körde på även fast jag började känna mig trött och fick lite ont i ena benet. Men jag är ju en tjurskalle också...

När jag klev av cykeln efter två avklarade mil på en timme och tre minuter kände jag mig rätt skakig i benen, men tänkte att det borde man väl göra.
Sen kom jag hem och fick så jävla ont att jag var tvungen att lägga mig ner på golvet. Jag kunde inte röra högerbenet. Försökte att stretcha och göra olika rörelser, men det var som om jag var helt låst i höfte och ner över låret på insidan. Har aldrig varit med om nåt liknande. Och jätteont gjorde det.
Sambon fick smörja in mig med Voltaren gel och så tog jag två Ibumetin och la mig på sängen. Efter en timme släppte det helt.

Det var som om jag hade kramp och sendrag samtidigt. Inget jag rekommenderar. :)
I går kände jag inte av det alls.

I går eftermiddag hörde min kompis av sig och frågade om vi ville gå på after work med henne och hennes familj, så det gjorde vi. Åt en fräsch caesarsallad och drack lite vin. Blev en relativt tidig kväll och i dag känner jag mig pigg och utvilad.
Ska nog iväg på gymmet en sväng och sen till svärisarna på middag. Är bjuden till ne kompis för melodifestivalhäng ikväll. Men få se om jag orkar. Skulle vara skönt med en hemmakväll också.

Just ja! Veckans vikt ska jag ju redogöra för också: 81,2 i morse. Glömde väga mig i går så jag kör på denna.

Ha en härlig lördag!

Inga kommentarer: