onsdag 4 maj 2011

Onsdag

Godmorgon!

Är på ett alldeles strålande humör i dag. Antagligen för att jag var på ett fantastiskt roligt body pump-pass i går kväll. Och att sambon följde med. Hur kul som helst! Han var impad av att jag orkar så tunga vikter. Han har inte sett mig styrketräna så mycket tidigare. :)
Jag tror att en stor fördel jag har i träning är att jag är uthållig och det passar ju väldigt bra när det kommer till body pump.

I kväll ska jag testa en för mig ny träningsform - Crossfit. Kommer antagligen att vara sjukt sliten efteråt, men jag ser verkligen fram emot det också. Det är första gången de kör ett sånt pass på gymmet, så alla kommer att vara nybörjare. Min kollega håller i passet, så det gäller att ge järnet. Annars får jag väl höra det i en evighet efteråt. :)

Jag har fått ny träningsglöd och det känns så härligt! Har haft en liten svacka med stress och trötthet, men nu är jag på banan igen!

Ha en fin dag!

1 kommentar:

PhD sa...

Det låter verkligen som om bodypump passar dig. Vill fortfarande prova men det enda gratispass jag har tillgång till är på fredagar vid lunch som av någon anledning alltid bokas upp av möten. Men innan sommaren ska det ske i alla fall! Har lyckats få maken intresserad av yoga så det ska bli spännande att se vad han tycker när han provat. Han är inte den vigaste/smidigaste personen i världen precis... :-D