söndag 18 december 2011

Bästa helgen!

Har haft en otroligt bra helg! I fredags var vi på restaurang och åt fondue och firade halvårsbröllopsdagen. Det var verkligen jättemysigt. Gick hem och tittade på tv och jag, världens roligaste sällskap, somnade i soffan.
Vaknade vid 8 i går. Låg kvar i sängen hur länge som helst innan vi pallrade oss upp för frukost och lyssning på Musikhjälpen (18 miljoner! Helt galet bra!).
Sen var vi ute på stan och shoppade lite. Mötte upp mamma och pappa som bjöd på fika. Var hemma ett tag på eftermiddagen innan vi gjorde oss i ordning och åkte på 30-årskalas. Det var ett kul gäng som åt, drack, skrattade och lekte lekar. Och helt plötsligt var klockan nästan 2! Det var en 3-månadersbebis med hela kvällen. Hon var nöjd och glad och sov i min famn sista timmen då jag satt utslagen i soffan. :)
Hade lite svårt att somna när vi kom hem, men sov ända till halvtio i morse.
Efter frukost tog vi en promenad i snöstormen och handlade de sista julklapparna till det första julfirandet till helgen. Så skönt att få de gjort. Åt sedan lunch på Max, jag åt en GI-burgare med en Ramlösa till och maken åt en fajitassallad som tydligen var jättegod. Jag blev illamående av lukten av hans mat..
Sen traskade vi hemåt igen och la oss i sängen och tittade på skidskyttet. Eller jag somnade och sov tills jag var tvungen att skynda mig till kvällsjobbet.
Kväll 1 av 6 är alltså pågående.
Har märkt att jag blir väldigt trött i benen både när jag går och när jag sitter så nu har jag beställt stödstrumpbyxor för gravida och hoppas att det ska bli bättre med dem. Jag sitter ju hela tiden på jobbet och det blir ansträngande. Känns nästan som om det kryper i benen på mig.
I morgon ska jag, om jag känner mig frisk, gå till gymmet för första gången på evigheter. Wish me luck!

2 kommentarer:

Luiza sa...

Åh, så underbart ni haft det =)!

Beundransvärt att du ska gå gymma...skulle också vilja orka, och blir så in i helsike avis
=(!!!!

Håll tummarna för mig imorgon. Då ska vi iväg och lyssna på hjärtat.

Massa kramar/
Luiza

Sussie sa...

Ja, det har varit riktigt mysigt!
Jag kommer att ta det väldigt lugnt på gymmet. Har ju inte tränat på två månader, så det blir mest kondition och kanske lite maskiner. Men kommer verkligen att känna efter i kroppen.

Håller alla tummar och tår för er!
Stora kramar och lycka till i morgon!