tisdag 27 december 2011

Sköna dagar

Har haft några dagar välbehövlig vila i stugan tillsammans med maken, svärisarna och svägerskan. Vi har inte gjort många knop. Ätit gott, sovit, kollat på film, varit ute på korta promenader, träffat stuggrannarna och deras 8 månader gamla barnbarn.
Vi drabbades även av stormen Dagmar och natten till i går vaknade vi av att de dundrade i stugan. Och när vi skulle åka hem i går låg det en ledning över vägen. Trodde vi skulle bli kvar hela dagen, men maken och några bybor insåg att det var en telefonledning och kunde staga upp den med långa plankor så att vi kunde ta oss under med bilarna.
I går kväll åt vi middag hos mamma och pappa och myste där. Och i dag jobbar jag igen. Fast bara i dag och i morgon. Sen är jag ledig i alla fall till måndag. Har ansökt om ledigt då också, men har inte fått svar. Tror att personalchefen är på semester dessutom, så vi får väl se hur det blir... Mina bröder kommer hit till helgen och då ska vi fira jul med dem på nyårsafton. Det är fint att kunna dela upp julen i flera helger. :)

I morse vägde jag mig. Trodde att jag hade gått upp flera kilo i helgen. Men vågen visade ett kilo minus. Vet inte om det är bra eller dåligt. Men jag har ju en del att ta av om man säger så.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: