torsdag 22 december 2011

Kollegan

Min gravida kollega har varit på ultraljud i dag. Så nu i kväll möttes vi och jag fick se bilder på det lilla underverket. På flera bilder låg den och sög på tummen. Så gulligt! Längtar till 10 januari och rutinultraljudet. Hade gärna haft en tidigare tid, men det verkade omöjligt tråkigt nog.
Har ont i svanskotan. Ska komma ihåg att ringa barnmorskan om det i morgon.

I morgon är det sista kvällspasset. Vet att de kommer ha det lite körigt på dagen, så funderar på att gå in lite tidigare. De kan vara skönt. I dag när jag kom var det så mycket som låg ogjort från dagen, så det blev väldigt stressigt. Och jag ville bara gråta ett tag. Men sen ordnade det sig, tror jag. Fast jag är superstressad och har ont i magen. Och så ringde maken och berättade om helgens matplaner, där svärisarna inte har diskuterat maten med mig innan. Vilket gör att jag känner mig jättestrulig som inte kan äta vissa saker och de måste ändra menyn för min skull. :(

4 kommentarer:

Luiza sa...

jag har fått ditt mail , bara inte hunnit svara på det än...
Ska göra det så fort jag hinner =P...
Det är mycket nu.
Precis som det verkar vara för dig med...
Bromsa lite, och tänk på ditt och bebis välmående.
När det kommer till ändringen av maten,tycker jag att det borde vara en självklarhet, men svärisarna kanske inte vet än ;)?

Massa kramar till dig, min vän.

Luiza

Lisa-Marie sa...

Åh det är så mysigt med RUL! :) Jag förstår att du längtar!!

Ja, visst är det jobbigt att vara krånglig med maten, vet hur det känns!

Hoppas du får en fin jul!!
Kram från mig o Lily

Sussie sa...

Luiza: Det är ingen brådska! :) Skriv nån dag när du har tid.
Jag måste erkligen ta det lugnare. Ska ringa bm i morgon och prata. Har ju redan tidigare bett om att få slippa kvällspassen, men det har inte gått. Jag blir otroligt stressad när jag jobbar kväll och inget funkar med rutiner. Och nu när jag har en bebis i magen känns de ju extra angeläget att inte stressa. Har nästan hjärtklappning nu... :(
Svärisarna har vetat om det länge, men dom tänker inte alltid så långt...

Sussie sa...

Lisa-Marie: tack snälla du! Hoppas ni får en fantastisk första jul med lilla fröken!
Kram!