lördag 3 december 2011

Pissdag

Inte nog med att jag mår skit så har jag suttit på toan på jobbet och gråtit två gånger i dag. Det blev för mycket helt enkelt. Feber, ont i halsen, blod i trosan, bråk med bror på telefon. Är helt slut. Funderar på att höra av mig till chefen och höra om det går att slippa jobba i morgon. Tror varken jag eller Kotten mår bra av det här.

Edit: Har nu hört av mig till chefen och sagt att om jag mår som i dag i morgon så jobbar jag inte. Hon skulle kolla efter ersättare.
Hon har nu hittat en ersättare. Ska höra av mig om hur jag gör när jag kommit hem i kväll. Det lutar åt att jag blir hemma. Behöver vila känner jag. Vet någon vad man har för rättigheter angående arbetstider och sånt när man är gravid och om det går att göra något för att slippa jobba exempelvis tiotimmarspass. Läkarintyg?

1 kommentar:

Luiza sa...

Jag har oxå såna pass på jobbet, men har sagt ifrån.
Alternativet är ju att jag blir sjukskriven. Men jag tror att det gynnar alla om din chef lyssnar på dig och hur du mår. Försök att dra ner på timmar, ingen klarar så mycket under en graviditet.
Vad jobbar du med? Försök att be om en omplacering om det går.
Ring din BM och hör med henne om hon kan hjälpa dig.
Min BM sa att man kan bli sjukskriven pga av mental stress, men att det är ganska svårt. Dock tror jag att det är svårt oavsett vilken sjukskrivning det gäller.
Försök att få deltidssjukskrivning till att börja med.

Hoppas verkligen din dag blir bättre imorgon.
Massa kramar/
Luiza