torsdag 15 december 2011

Lilla hjärtat

För ett tag sedan var vi på MVC för att lyssna på hjärtat. Barnmorskan förvarnade att det kanske var lite tidigt att höra något och att om hon inte hörde så skulle vi få komma tillbaka nästa vecka.
Lade mig på britsen och drog upp tröjan och hon tog fram dopplern. Hon kände först på magen och sa att jag har väldigt stark bukmuskulatur (tack Body Pump och annat slit!). Och så kunde hon känna livmodern och sa att det absolut växte nåt därinne eftersom livmodern var större. Maken fick också känna.
Sen började hon dra med dopplern på magen och på en gång hörde man ljudet. Fjoff fjoff fjoff sprak lät det. Spraket kom från när Kotten sparkade. Och det var typ hela tiden. En livlig liten bebis konstaterade vi. :)

Jag är så glad och lycklig och kan nog äntligen slappna av lite. <3
Kan även konstatera att det är ett litet mirakel jag bär omkring på.

Ha en fin dag!

3 kommentarer:

LinnaLi sa...

vad glad jag blir :D

kram

Linda

Sussie sa...

Jag också! :)

Luiza sa...

Underbart!!!! Helt enkelt underbart!
Jag hoppas på samma lycka för vår del nästa vecka =)!
Massa kramar/
Luiza