torsdag 8 december 2011

Tillbaka på jobbet

Det gick jättebra att åka hem i går. Tåget var till och med framme tio minuter tidigt. Maken kom och mötte mig och fick hjälpa mig hem med mina shoppingpåsar. Har handlat en del kläder - mammajeans och tights, en kofta, en P.o.P-tröja (en sån där randig. Tycker det hör till att ha en sån när man är gravid), en skiva, lite böcker, lite julklappar.

95-årskalaset var verkligen jättetrevligt. Det var så kul att träffa nya människor och sådana som varit med i tantens liv länge, men som jag inte har träffat tidigare. Jag hade under en period i mitt liv inte så bra kontakt med min familj och jag har därför missat mycket, tex tidigare födelsedagar. Så nu var det dags för mig att stifta bekantskap med de härliga vännerna. Vi fikade tårta och kaffe och på kvällen blev det smörgåstårta. Fick en fin kommentar av en person jag inte träffat tidigare angående graviditeten "Det ser ju inte ut som om du har gått upp så mycket i vikt". Det var härligt att höra eftersom jag tycker att det är lite jobbigt att gå upp nu istället för ner som har varit fokus så länge.
Men det är stor skillnad nu när jag faktiskt har en liten gravidmage istället för att bara känna mig fet och svullen. Har gått upp ca 5 kilo hittills. Känns okej.

Vi blev i alla fall kvar hos tanten till halvtio på kvällen, hade kommit dit vid tolv på dagen. Och då var både vi och hon ordentligt trötta. Hon hade sovit hela dagen i går. :)

Så fort jag är frisk ska jag dra igång med träningen igen. Det ser jag verkligen fram emot!

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: