onsdag 28 december 2011

Bästis

I dag kommer min bästis hit. Hon bor i Göteborg och pluggar, men har flyttat runt en hel del senaste åren. Bland annat bodde hon i London i tre år vilket var perfekt för mig som älskar den staden och åkte dit så ofta jag kunde. När hon bodde här i stan senast bodde inte jag här, så det blir inte så ofta vi kan spontanhänga. Men nu kommer hon hem, denna gång utan sin sambo, och vi ska hänga i kväll! Det är nån sorts hemvändarkväll på ett uteställe som vi tänkte gå på. Maken var på sånt i fredags, men då jobbade jag, så nu är det min tur.
Är efter i dag ledig ända till på tisdag efter i dag. Ska bli så skönt!
I morgon måste jag ut och leta julklappar och städa hemma. Och på fredag är maken också ledig så då fortsätter vi med julklappsköpande och städande. På fredag eftermiddag kommer min ena bror med sin typ flickvän (det är lite komplicerat att förklara) och dom ska bo hos oss. På natten till lördag kommer andra bror med familj. Ska äntligen få träffa min brorsdotter för första gången på ett halvår. Hon fyller 2 år i morgon! Tydligen pratar hon så mycket att brorsan sa att hon till och med kan snacka omkull mig. vi får väl se i helgen... :)
Det ska i vilket fall bli fantastiskt att ha alla hemma ett tag nu och hinna mysa ordentligt med allihop.

Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

Helena sa...

Hoppas ni fick en trevlig kväll och en skön julhelg!

LinnaLi sa...

Detsamma! Här har vi förkylning som inte verkar skona någon. Barnen är på bättringsvägen, medan jag och maken är sådär... Det är svårt att aktivera en pigg fyraåring när man är dåsig själv!

//Linda