måndag 6 februari 2012

Andas ut - igen

Kotten mår bra, men är nog lite tagen av min förkylning. Den rörde sig inte så mycket, men puls, fostervatten och allt såg bra ut. Och den växer som den ska. Så skönt.
Det var samma barnmorska som när vi gjorde RUL och även en läkarstudent med. Hon sa att om jag är orolig ska jag alltid höra av mig. För det är min bebis och jag känner om nåt är konstigt eller annorlunda. Och ingen kan eller ska ifrågasätta att jag kommer på undersökning. Blir så lättad när de säger sånt så att jag inte känner mig dum som ringer. Men det innebär så klart inte att jag kommer att skaffa mig klippkort på sjukhuset - om det nu inte behövs på riktigt vill säga.
Firade med sopplunch i min ensamhet på ett kafé. Mötte maken en minut på stan så att han fick se ultraljudsbilden. Nu är jag hemma och har bäddat ner mig i soffan med en stor kopp te.
Ska försöka sova lite. I morgon tänker jag inte ha nåt alls på schemat och bara vara hemma och vila och bli frisk.

Dagens bild:

Inga kommentarer: