torsdag 2 februari 2012

Fredagstorsdag

I morgon är jag ledig. Och maken också! Vi ska åka runt och titta på kyl, frys, tvättmaskin, duschkabin, ringa snickaren mm. Kommer att bli en mysig dag. Och välbehövlig inte minst. Jag vill verkligen få ordning hemma nu.
Tydligen planerar de att göra om fläktsystemet i huset där vi bor. Det innebär att vi väntar med köksrenovering, vilket känns skönt eftersom det är ett sånt stort projekt. Vi fokuserar så länge på att fixa allt vi inte har fixat och gör om lite i badrummet.

I kväll kommer en kompis och hans två söner och äter middag med oss. Vi ska göra hamburgare. Hoppas det passar småkillarna i smaken.

Kotten lever rövare i magen på kvällar och nätter. Vaknade 4 i morse. Somnade om vid 6. Är ett vrak i dag, men står ut tack vare tanken på att jag är ledig i morgon. Jobbar sedan långpassen 10-21 lördag och söndag och sen ledig mån-ons, jobbar torsdag och sen halvdag på fredag. Sen blir det Stockholm för hela slanten nästa helg.

På onsdag nästa vecka ska jag på fiskpedikyr. Har aldrig testat det, men hoppas det är bra. Är väldigt kittlig så jag hoppas ingen fisk behöver sätta livet till pga mig.
På onsdag kväll ska jag och pappa gå ut och äta. Vi är ensamma hemma båda två så vi bestämde att vi ska hitta på något.

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fiskpedikyr känns som att sitta med fötterna i Champagne, bara att koppla av och njuta. Fötterna blir så mjuka och sköna efter! // Mammarina

Sussie sa...

Det ska bli riktigt härligt!

Tack för tipsen om föräldrapenningen! Ska sätta oss ner och prata igenom det där nu, jag och maken.
Allra helst vill jag att vi ska vara hemma med barnet länge. Förhoppningsvis ska vi kunna vara det också. 1 års ålder känns alldeles för tidigt att sätta ett barn på dagis.

Stor kram! Kul att du läser!
Sussie