måndag 13 februari 2012

Hemma igen

Det har varit en fin helg på alla vis. Kursen var superbra och vi rekommenderar den verkligen.
I lördags efter kursen åkte vi till farmors syster på det nya äldreboendet. Hon trivs inte alls och det är en massa ångest. Hon har blivit så bitter och det är jättejobbigt att se.
Efter vi varit där åkte vi hem till bror och hängde. Åt pizza och tittade på tv. Bestämde att vi inte orkade göra nåt på kvällen, så vi var bara hemma. Väldigt skönt!
I går åkte i till Skärholmen och träffade fina Luiza. Äntligen! Vi har haft kontakt via bloggarna länge, men aldrig träffats. Har gjort några försök när jag varit i Stockholm tidigare, men då har det kommit saker i vägen. Men nu fick vi till en dejt. Det var jättetrevligt att sitta och prata och fika. Och konstigt att det känns som om man känner en person fastän man aldrig har träffats. :)

Det är fortsatt kaos i lägenheten, så vi sov hos mamma och pappa i natt. Det är otroligt stressande och jag vill bara att det ska bli klart.
Men det kommer nog att dröja hela veckan. Får se var vi bor så länge.

Var hos BM i morse. Pratade om kursen och lite annat. Hon tog mått och vi fick höra Kottens hjärta igen. Den lever verkligen om därinne, så det var lite svårt att få till det. Magmåttet var tydligen bra också. Sen var det där här med vikten... Hade gått upp lite mer än jag trodde. Mycket beror på vatten i kroppen, men nu måste jag verkligen skärpa mig med mat och motion, så är det bara. Hade lite dåligt blodvärde också, så barnmorskan rekommenderade att jag köper blutsaft. Ska göra det på lunchen. Ska tillbaka om tre veckor och då hoppas jag att det ser bättre ut!
Har även haft en del sammandragningar i helgen. Antagligen stressrelaterat. Så ska försöka lyssna mer på kroppen och vila när jag får ont.

Ha en fin dag!

1 kommentar:

Luiza sa...

Ja, det var verkligen jättemysigt igår. Så otroligt kul att äntligen träffas och prata lite =).
Kul att din man följde med, han var vekligen sympatisk.

Ha en fin dag, och ta det lugnt med lilla magen.

Var gick ni på den där kursen?
Ska väl kanske anmäla oss med ;).

Kramar