torsdag 23 februari 2012

Sjukhuset

I dag har jag varit på förlossningen igen. Stod och skulle ta vatten på jobbet när jag kände hur det liksom kom nån vätska i trosorna. Gick på toa och såg att det var ganska mycket vätska. Ringde maken som tyckte jag skulle ringa sjukvårdsrådgivningen (det var inte telefontid hos BM). Blev skickad till förlossningen på en gång då de funderade på om det var fostervatten.
Där kollade de bebisens kurva och kunde konstatera att jag hade rätt mycket sammandragningar.
Efter UL och gynundersökning kunde de dock konstatera att det inte är nån fara. Men att det var bra att jag kom in.
Är nog stressen som gör att jag har sammandragningar. Har verkligen varit lugn och på jättebra humör idag så jag tyckte det var konstigt. Men det är väl kroppens sätt att säga att jag ska ta det lite lugnt.
Har mejlat personalchefen och bett om att slippa jobba kväll nästa vecka. Hoppas det går att ordna.

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

LinnaLi sa...

Tur allt var bra! Ta det så lugnt som det bara går!

kram

Linda

Luiza sa...

Men det var självaste f-n vad du inte får vara gravid ifred och njuta...
Nu får du nog faktiskt börja ta signalerna på allvar och gå deltid eller nåt, det är inte värt det...

Ha en fin dag.
Kramar