onsdag 15 februari 2012

Kotten

Ibland undrar jag vad Kotten håller på med inne i magen. Den vrider och vänder på sig och sparkar och har sig. :) När jag lägger mig på kvällen rullar den ihop sig som en liten boll på höger sida av magen. Så mysigt.
Drömde i natt att jag fick en dotter. Så himla söt. Det är ju väldigt mycket trevligare att drömma sånt än att jag får missfall, vilket jag drömt åtskilliga gånger.

I går fick vi kallelse till Stockholms tingsrätt. Minns inte om jag skrev om det - men jag blev överfallen när vi var i Sthlm i somras. Och nu är det dags för rättegång, jag är målsägande och maken är vittne. Trodde verkligen inte att det skulle bli något av det här. Men det känns skönt att få lägga det bakom sig och förhoppningsvis att få personen fälld.

Renoveringen drar ut på tiden. Kommer nog inte att bli klart förrän nästa vecka. Får se var vi bor i helgen. Just nu känns det bara som om jag vill flytta hem på en gång. Men vi har inget fungerande badrum, så det är nog lite svårt att bo där. Plus att det är sågdamm exakt överallt. Men jag hoppas de jobbar på snabbt nu så att det blir klart nån gång.

Ha en fin dag!

1 kommentar:

Luiza sa...

Men fy, belv du överfallen??? Så obehagligt.
Hoppas verkligen du får gärningsmannen fälld och en ordentlig ersättning.

Ja, de där små liven...man undrar varför de beter sig så olika där inne...hehe.

Tack för dina ord. Jag är så glad att jag har dig.

Kramar