onsdag 22 februari 2012

Hundra dagar

Idag är de 100 dagar kvar tills Kotten kommer! Om den nu kommer på utsatt tid. Hörde nånstans att det endast är 4 procent som föder på den dag de fått som BF.

Dagen började i katastrof. Vaknade och hade panik. Kände inte av Kotten alls hur jag än puttade på magen och vände på mig i sängen. Började gråta hysteriskt och väckte maken som försökte lugna ner mig. Var helt övertygad om att Kotten var död.
Låg i säkert en timme och storgrät. Maken sa att vi skulle ringa BM så fort de öppnade. Men så kände han plötsligt en buff och sedan en till. Blev lite lugnare.
Är som ett jävla vrak i dag. Det är otroligt stressande med renoveringen, eller inte med renoveringen i sig utan att det hela tiden uppstår nya problem och att de gör fel.

Jag tror att min panik i morse var en blandning av att jag drömt något hemskt, stress och total utkördhet.
Maken sa att jag borde ta in på spa och inte ha kontakt med nån annan än dom som pysslar om mig i några dagar. Tänk om jag kunde göra det på riktigt!
Har haft ganska ordentliga sammandragningar senaste dagarna också, så jag borde verkligen ta det lugnt, men det är svårt.

Nyss hällde jag även ut en nyfylld kaffekopp på skrivbordet. Borde gå hem och lägga mig...

Hoppas ni alla fina ha en bra dag i alla fall!

1 kommentar:

Luiza sa...

Men ush och fy...jag känner verkligen igen de där panikkänslorna...
För att inte tala om stressen med renoveringen som vi ska hinna med inom 14+6 veckor...
Galet att man inte bara kan koppla av...

Ha en godare natt inatt...
Kramar