lördag 4 februari 2012

Minus 25, helgjobb och dunderförkylning

I år hade vi en välbehövlig ledig dag som inleddes med lång frukost. Vid lunch kom snickaren och fick en lista över allt han ska fixa. Det kommer att bli så bra! Och känns så skönt att vi har kommit så här långt nu. snickaren kommer att sätta igång redan nästa vecka som det ser ut. Det innebär att vi måste tömma både gästrummet/barnrummet och sovrummet på grejer och ställa i vardagsrummet. Kommer att vara lite stökigt, men det ska nog funka.

Åkte sen och åt lunch med våra kompisar och deras femmånaders son. Efter det tog jag och maken bilen för att kolla på grejer till lägenheten - kyl/frys, tvättmaskin, tv till sovrummet. Det enda vi kom hem med var en ny brödrost... :)

Kände mig lite småkrasslig på dagen igår och det har nu blommat ut till en härlig förkylning. Jobbar 10-21 i dag och i morgon och hoppas verkligen att jag ska orka. Har inte lust eller råd att vara sjuk känner jag. Sen är jag ledig tre dagar, då jag ska vila upp mig ordentligt.

Ha en riktigt skön lördag, och klä på er ordentligt om ni ska ut! (Råkade förstöra mina varma vinterskor i går, så jag har lite frusna tassar)

Här är mina jobbarkompisar i dag:

Inga kommentarer: