tisdag 15 januari 2013

:(

Varning! Om du är känslig är det här inget inlägg du ska läsa:
Lilla fröken mår inte bra. I morse efter att hon ammat så kräktes hon rätt ordentligt. Det är ovanligt, men det händer att hon gör det fortfarande. Hon åt sedan gröt men fick inte i sig så mycket. Sen fick vi besök och hon fick amma lite och så tog vi en promenad. När vi kom in gjorde jag lunch med burkmat till Hilda. Hon var inte intresserad av att äta, men tänkte att det berodde på att kompisens son lekte på golvet nedanför henne. Min kompis tog med sonen från köket. Sen kräktes Hilda. Har inte varit med om att hon kräkts så mycket och våldsamt.
Tog med henne upp för att byta kläder. Då kräktes hon ännu mer och kaskadkräktes ner mig också...
Sen har hon spytt varje gång hon ätit. Ringde 1177 och hon jag pratade ned funderade på om Hilda är förstoppad eftersom hon inte har diarré.
Under tiden jag pratade kräktes Hilda i sömnen och när vi lagt på sprutkräktes hon ner maken :(.

Nu ska jag amma pyttelite var tionde minut när hon är vaken och efter hon har kräkts. Om det blir värre i natt ska vi ringa igen. Om hon inte bajsat i morgon bitti ska vi ringa vårdcentralen och få hjälp. Får hon diarré är det troligen magsjuka och då får vi sköta henne hemma så länge hon inte blir uttorkad.
Håll tummarna för att vi åtminstone slipper åka in inatt!

1 kommentar:

Luiza sa...

Men nej....
Jag håller tummar för att hon ska bli bra och att ni slipper åka in. Så hemskt när det blir sådär...
Många kramar