fredag 18 januari 2013

Hilda-dagen

I dag har Hilda namnsdag. I min familj har vi alltid uppvaktat varann på namnsdagarna. Födelsedagar kan man ju inte styra över, men namnen är ju något som det finns en tanke bakom, så jag tycker att det är något att fira :).

Hilda har vaknat och haft diarré några gånger under natten, men var okej under förmiddagen. Vi gick ut i 20 minusgrader och promenerade till makens jobb där vi åt lunch. Sen gick jag lite på stan och handlade mat och en liten prinsesstårta. Min pappa var här i kväll och fikade kaffe och tårta med oss.

I morgon ska maken hjälpa några kompisar att flytta. Hon är höggravid och han är nyopererad i knät, så det får inte bära själva. Men de hade fått ihop ett bra gäng att hjälpa dem. Jag och Hilda ska göra lite ärenden på stan. Bland annat fixa snittblommor till lägenheten som det är visning av på söndag.

Det har varit en rätt tuff vecka och det känns skönt att det är helg så att vi kan umgås hela lilla familjen. Och nästa vecka är det kortvecka för maken. Skönt!

Ha en fin kväll!

Namnsdagsbarnet:


1 kommentar:

Luiza sa...

Åh grattis söta Hilda på din namnsdag.

Jag kommer från Polen och där har man som tradition att fira namnsdagarna ist för födelsedagarna.
Vi gör inte det hemma men det är ju ingen dum idé.
Tycker er tanke bakom firandet är fint.

Hoppas Hilda blir helt bra snart. Det är så otroligt trist och hjärtskärande när de e sjuka.

Lycka till med visningen imorgon.
Många kramar