onsdag 30 januari 2013

Hurra!

Äntligen, äntligen, äntligen! I dag ringde mäklaren och sa att en kvinna som var och tittade i måndags hade blivit överförtjust. Hon kunde tänka sig att betala mer än utgångspris om vi inte hade visning idag och tog bort lägenheten från Hemnet! På fredag skriver vi kontrakt! Nu ska vi väl inte ta ut segern i förskott, men jag har svårt att tro att hon kommer att dra sig ur.
Så fantastiskt skönt det känns! Vi har ju bara väntat sen i juli...

I övrigt har jag och Hilda varit på äventyr med min mamma. Hon kom hit vid lunch och så gick vi till en loppis som ligger kanske en halvtimme härifrån. Vi kollade runt lite, köpte en jacka till Hilda.
Vi fikade och jag passade på att ge Hilda mat. Sen var mamma tvungen att åka, så jag och Hilda packade ihop oss och gick till Barnens hus. Köpte en ny pipmugg, små behållare som man kan ha hemlagad barnmat i, en pyjamas (75% rea) och en sele till barnvagnen.

Sen gick vi till ett köpcentrum och handlade mat. Kom hem vid halvfem och hade då varit borta i över fyra timmar. Var rätt trött i fötterna av allt promenerande, men det känns skönt att ha fått sig en ordentlig promenad.

I kväll har vi firat med kyckling och ett litet glas vin. Hilda sover och maken förbereder sig för att vara i Stockholm hela dagen i morgon på jobb.
Jag ska träna på dagen och har körövning på kvällen. Hilda får vara hos mormor på dagen och morfar på kvällen. :)

Ha en fin kväll!

1 kommentar:

Luiza sa...

Åååh grattis.
Vad roligt att ni förmodligen blir av med lägenheten.

Har tänkt komma in men inte hunnit med liksom. Får så otroligt dåligt samvete.
Din gulliga tjej. Alltså hon är för fin.

Visst är det svårt att välja bilder? Oerhört svårt.
Det enda jag ångrar är att vi inte tog en bild på oss alla 3. Men vi ska tillbaka en sista gång efter hon fyllt 1 då får vi vara med på bild haha.

Tack för dina otroligt varma ord hos mig.
Hoppas du får en fin dag imorgon.
Många kramar.