måndag 28 januari 2013

Bvc och barnvagn

Har haft en alldeles jättebra helg i stugan. Avslutade helgen med middag hos svärisarna. Mysigt som vanligt.

I morse hade vi BVC-tid för att väga Hilda. Bad om det efter magsjukan och vill ha lite koll så att hon får i sig tillräckligt med mat. 8770 gram vägde hon idag och 73 cm lång. Hon hade ökat ca 200 gram sedan 9 januari då vi var där sist, så det känns jättebra.
I går kom den fjärde tanden, så nu börjar jag fundera på att sluta amma helt eftersom hon kommer åt med tänderna när hon äter. Inte så skönt, men hon bits i alla fall inte. Ska trappa ner lite sakta i alla fall.

I kväll tog vi bort insatsen till barnvagnen så att vi nu kan fälla upp Hilda till sittande. Tror hon kommer att tycka att det är kul att kunna vara med lite mer. Hon försöker sätta sig upp i vagnen som det är nu och måste bli väldigt trött av allt jobbande. Längtar tills vi ska ut i morgon så att vi får testa :).

I morgon ska jag äta lunch med en av mammorna med dotter från föräldragruppen. Det var ingen annan som kunde, så det blir bara vi fyra. Men det ska bli jättemysigt att ses, för det var längesen nu.

Nu ska jag gå upp och sova med lilla damen. Hon ligger i sin spjälsäng nu, men jag kan tänka mig att hon är hungrig och vill sova hos oss efter lite amning.

Sov gott!


Hilda roade sig med att ligga under vardagsrumsbordet i stugan :).

Inga kommentarer: