torsdag 10 januari 2013

Härlig dag!

Började dagen med grötfrukost tillsammans med min lilla tjej. Sen gick vi ner till stan och mötte upp med maken på BVC där det var dags för sexmånaderskontroll en månad för sent. Allt såg jättebra ut. Vi pratade lite med vår sköterksa om mat och hur vi ska lägga upp det. Men som vi gör nu verkar funka bra eftersom Hilda hade gått upp runt 500 gram på en månad. Hon väger nu nästan 8600 gram och är 72,5 cm lång. Sköterskan sa att hon aldrig sett en sjumånaders bebis vinka, utan att det brukar komma när de är runt nio månader. Då blir man ju lite stolt :). Hilda vinkar till allt, även om hon ser nån på tv eller till nåt som rör sog som en bil :). Hon är så söt.

Efter BVC gick jag och köpte lunch och gick till mamma och lämnade Hilda där efter att ha bytt om. Drog sen till gymmet för mitt efterlängtade pumppass. Och det var så kul! Tog det väldigt lugnt och lastade inte på mycket alls, men kommer nog att känna av det ändå i morgon. Märkte att det var jättebra att ha lite vikter på för att hitta tekniken igen. Kör några gånger med lätt vikt och ökar sen på när det känns som att det sitter igen.

Efter tränigen gick jag till mamma och åt min lunchsallad. Tog sedan med Hilda på stan och shoppade lite på rean. Både till mig och henne. Sen gick vi hem. Hann fika lite innan det var dags att åka till körövningen. Det var första gången och känns jättekul!

Har verkigen haft en bra dag då jag utmanat mig själv flera gånger. Är så glad att jag har vågat mig tillbaka till gymmet och att jag har börjat sjunga igen. Känner mig lite som en ny människa!
Och så är maken ledig i morgon, så vi har en lång och skön helg framför oss.

Sov gott!

Inga kommentarer: