torsdag 17 januari 2013

Si och så

Hilda är pigg och glad som vanligt idag, men väldigt lös i magen. Jag har ammat och så har hon fått lite 4-månadersgröt och lite matpuré plus lite blåbärspuré. Hon har inte kräkts nåt mer, så det håller nog på att vända.
Pratade med vår BVC-sköterska idag. Jag bad om hjälp att få komma i kontakt med en läkare som kan hjälp oss med maten och hur vi ska lägga upp det för Hilda. För jag tycker att det är jättesvårt när hon blir så förstoppad. Sköterskan såg inte att det var några problem och att vi ska fortsätta precis som vanligt. Jag tycker inte att det känns bra eftersom Hilda blir så förstoppad, men då menade sköterskan att man kan ge laxermedel. Det måste väl finnas bättre sätt för en bebis med känslig mage? Jag har verkligen ingen lust att behöva ge laxermedel...

Har varit ute på promenad i 20 minusgrader. Med massa kläder och bebis nerpackad i vagnen gick det jättebra. Passade på att handla lite mat och köpte present till Hilda som har namnsdag i morgon.

För övrigt tänker jag mycket på min kollega och hennes familj som fick en son i söndags. Allt hade gått för fort och lillkillen fick syrebrist. De vet inte alls hur framtiden blir. De skulle väcka honom för första gången idag. Jag håller tummarna för att allt går bra!

Har ställt in alla aktiviteter i eftermiddag så nu blir det myskväll och soppa och pannkaka när maken kommer hem.


2 kommentarer:

Luiza sa...

Men fy för din väninna och sonen. Hoppas verkligen att det inte blev något allvarligt. Stackars dom.

Alltså jag blir väldigt förvirrad av de olika riktlinjer Bvc verkar ha och gå efter. Här säger man att man inte ska ge laxermedel. En doktor har avrått från det. Min grannes flicka har väldiga problem med förstoppning och de har gett det trots att läkaren sagt nej. Men jag antar att det är ok då eller? Tycker dina tankar kring det är väldigt sunda. Det finns andra sätt. Vi ger ju katrinplommon blandat med päron puré som oxå är laxerande. Däremot är blåbär stoppande om den inte är färsk. Den får inte vara kokt som den i burkarna.

Lycka till med allt och hoppas middagen var god. Det lär den varit.
Kramar

Suzan sa...

Hilda har namnsdag idag!