lördag 19 januari 2013

Lördag

Hade en mysig förmiddag med Hilda. Löste Melodikrysset och åt frukost. Maken hjälpte kompisarna med flytten.
Jag tog en promenad till stan. Hade tänkt göra några ärenden, men träffade så många på vägen att jag inte hann med. Gick och fikade och maken kom dit med våra kompisar.
Sen köpte vi lite tulpaner och gick med till lägenheten och kollade så att allt såg bra ut inför i morgon.
Handlade lite mat och gjorde räkpasta till middag. Har slöat i soffan och tittat på P3 Guld. Blev glatt överraskad av produktionen. Och Soran var väldigt rolig. Gillar hans humor.

I morgon ska jag rensa bland skor och kläder, så att jag kan få köpa lite nytt. Har hamnat i bekväma-kläder-träsket och måste verkligen fixa upp mig litegrann. Känner mig som världens tråkigaste männsika i mina tights och H&M-basic-klänningar. Men det är samtidigt väldigt skönt med såna kläder när man härjar med en bebis hela dagarna.
Men i alla fall - några blusar och några par byxor ska inhandlas. Måste bara hitta nåt fint först. Och så har vi så dåligt med utrymme så en rensing är på sin plats. Använder så lite av allt jag har, så det kommer att bli skönt att få bort.

Hilda är mycket bättre idag och har varit på strålande humör hela dagen. Hon är verkligen en gladskit!

Jag blev så ledsen förut när jag tänkte på min kollega med sin lilla nyfödde son. I kväll läste jag att hon hade fått hålla honom för första gången efter fem dagar och att han är på bättringsvägen. Jag hoppas så att allt ska bli bra! Tänker väldigt mycket på dem.

Sov gott!

1 kommentar:

Luiza sa...

Hej fina.
Hoppas allt går över förväntan med lägenheten idag.
Jag håller tummarna.

Vad mysigt att få gå och shoppa lite. Skulle också vilja men har inte råd. Dessutom har jag massa nya snygga kläder från min kortvariga smaltid, haha.
För snål för att slänga.
Men det ska bli superskönt att eventuellt få på sig dem igen.

Kul att Hilda är så mycket bättre.

Skönt att din väninnas son verkar vara på bättringsvägen och att hon fått hålla han för första gången.

Ha en riktigt bra dag.
Kramar