måndag 21 januari 2013

Kall promenad

Vaknade i morse av att någon hade bajsat på sig. Och det var inte jag. Så det var bara att starta dagen med det mindre trevliga uppdraget att se till att fröken fick ny blöja. Sedan åt vi frukost och myste på ett tag. Sms:ade min granne och frågade om hon ville ta en promenad i kylan, det var runt femton minus. Hon har varit magsjuk i helgen så jag tänkte att det kunde göra gott med lite friskluft för henne och hennes bebis. Så hon hakade på och vi gick i sakta mak i 50 minuter.

På eftermiddagen har jag lekt med Hilda och sovit middag med henne. Mötte maken efter han slutat jobba och lämnade över barnvagnen till honom. Själv gick jag till gymmet. Tyvärr var alla maskiner jag tänkt köra upptagna, så jag hoppade upp på ett löpband och gick i 45 minuter i riktigt rask takt och med mycket motlut. Så jag var rätt svettig när jag var klar. Skönt!
Är inbokad på bodypump på torsdag. Ska vara bättre på att stretcha den här ången så jag slipper ha ont hela helgen. Man lär av sina misstag :).

Sov gott!


1 kommentar:

Suzan sa...

Jag tänkte bara tipsa om tävlingen jag har just nu där man kan vinna ett peppande löparsmycke:
http://icanrestwhenimdead.com/?p=4351