lördag 5 januari 2013

Lunch, skrapsår och ärtsoppa

Har haft en riktigt skön dag. Vaknade och ammade, åt sedan frukost och Hilda fick gröt. Packade sedan ihop oss och gick till en lunchställe och åt med våra vänner och deras lille son. På vägen dit gick vi i en brant och hal backe där jag halkade. Slog mig inte eftersom jag förstod att jag skulle halka, men skrapade handen på gruskorn. Så nu har jag en sån där skada man hade som liten när man hade ramlat omkull med cykeln :). Träffade ägaren till mitt Itrim på lunchen. Var jättekul och hon fick äntligen träffa Hilda.

Efter lunchen gick vi ner till stan. Maken hämtade sina föräldrars bil och jag gick till mina föräldrar och ammade. Lämnade Hilda där och åkte med maken och tittade efter en soffa. Lägenheten, som fortfarande är till salu och ska ut på hemnet igen, ska stylas till veckan, så vi behöver en tresitssoffa tills dess. Hittade ingen tyvärr, men jagar vidare i helgen.

Fick ärtsoppa och pannkaka till middag hos mamma och pappa innan min äldsta bror med familj åkte hem till väst igen. Gick sedan hem och har kollat på tv hela kvällen. 

Ska börja träna igen och är så peppad! Ska bara ta mig iväg också. Tänkte träna i morgon bitti om Hilda låter mig sova i natt. Annars blir det förhoppningsvis i morgon eftermiddag. Första passet på över ett år... Men det kommer att vara underbart bara jag tar mig iväg!

Sov gott alla fina!

Inga kommentarer: