tisdag 11 maj 2010

7805 steg...

... och ett pulspass. Det blir 13805 steg idag och måste ju få anses som väl godkänt.

Tandhygienisten var snäll och gav inte bakläxa. Jag har alltid haft jättemycket problem med tänderna och det här var andra gången i rad som jag bara behövde undersökning och inga ytterligare åtgärder. Härligt! Men det känns ändå småsurt att punga ut med 845 spänn för tjugo minuter i stolen med några röntgenbilder och en fluorlackning som enda behållning. Men hellre det än flera tusen som det brukar ha kunnat kosta. Jag har en ärftlig tandsjukdom som gör emaljen tunn och mjuk. Det har resulterat i massor av hål och flera rotfyllningar genom åren. Det enda positiva är att jag fick dyra porslinsfasader på framtänderna gratis när jag var 14. Så de tänderna är fina i alla fall.

Nu är jag seg och ser fram emot att få gå hem om en timme. Har dock redan hunnit peppa upp mig inför träningen i morgon, så det ska inte vara några problem att ta sig iväg.

Sov gott!

Inga kommentarer: