söndag 23 maj 2010

Mamma på gymmet

På Tjejgåingen i tisdags fick vi som gick med Itrim varsitt kort att ge till någon som vill testa pulspass. Om vi värvar en person att testa är vi med i utlottning om priser. Min mamma hakade på mig idag och var på genomgång, medan jag satt och tittade på. Sedan körde vi ett pass tillsammans. Jag tror att hon tyckte att det var kul. Hon kommer att gå dit några fler gånger. Tror att hon har till 6 juni på sig att träna. Kul!
Jag tror dock inte att hon kommer att bli medlem, men det är ändå roligt att hon får en liten inblick i vad jag har sysslat med de senaste 4 månaderna.

I kväll är vi bjudna på middag hos sambons föräldrar. De tänker verkligen på att jag ska kunna äta det som serveras, så idag blir det köttfärslimpa med keso i och sallad till det.

Ha en skön söndagskväll!

3 kommentarer:

studentitrim sa...

Vad gulligt av dem :) det är skönt med folk som backar upp en och underlättar gör en. OM det blev gott får du lägga upp receptet på bloggen. Jag har jättesvårt med upptrappningen, får inte i mig de grönsaker jag ska... och igår blev det inte ens en riktig måltid eftersom jag fastnade i skolan 13 timmar och bara hade bars med mig

Sussie sa...

Ja, det är väldigt snällt.

Såhär beskrev svärmor att hon hade gjort:

500 gram köttfärslimpa (10% fett)
1,5 burk minikeso med hackad lök
1 ägg
Krydda efter smak (tror de hade vitlök, salt och peppar)

Forma blandningen till en "limpa" och släng in i ugnen. Vet inte hur länge, men kanske 20-25 minuter. Tills den har fått en fin brun yta.

Ta fram och skär upp i portionsbitar. Servera med en god sallad med morötter, groddar och fetaost.

Perfekt att göra matlåda av (om man nu inte äter upp hela på en middag vilket hände igår, vi var 4 som åt)

Ska slänga upp lite fler recept på sådant jag tycker är gott och enkelt att göra.

Ha en fin kväll!

Studentitrim sa...

Tack!

ja släng gärna upp recept, det e kul och inspirerande att se vad andra hittar på.

Jag är lite lost i matlagningen, allt jag lagat hittils är sådant som jag chansar lite på, följer inget exakt recept utan känner efter lite medan jag lagar det.
Idag ska jag testa blomkålsmos med paprika cremefraiche i, så får man en annan smak på det hela, ser fram emot det.