tisdag 25 maj 2010

Tisdag

God afton!

Det har varit en stressig dag på jobbet. Mycket att göra och mycket som ska göras som jag inte har hunnit med.
Var hemma och åt på lunchen (rester från i lördags, fiskspett) och tog med mig träningsväskan tillbaka till jobbet. Drog upp till Itrim när jag jobbat klart och körde ett hårt pass.

Det bästa nu när min kondition är bättre är att jag inte blir högröd i ansiktet så fort jag tränar, utan bara väldigt svettig. Sen räcker det att skölja av ansiktet så ser jag normal ut. Förut satt rödfärgen kvar länge i ansiktet.

Jag är lite frustrerad över att jag inte går ner nånting just nu. Det känns otroligt segt. Men det går ju i alla fall inte uppåt.

Handlade på Hemköp på vägen hem och såg att de har rotfrukter att laga i ugn med deras eget märke. Det är morötter, palsternacka och purjo i, tror att det kommer att funka bra tillsammans med det mesta jag äter.

En kvinna jag pratade med på Itrim innan jag började äta igen gav ett bra tips: Tänk ut vilka grönsaker du ska äta till måltiden, det du är sugen på. Sedan lägger du till de proteiner som passar (kött, fisk, fågel quorn etc.). Jag tycker att det är en bra grund och jag har försökt att anamma det tipset.

Handlade även så att jag kan göra laxpaket (ta folie, lägg först en massa ruccola och/eller bladspenat i botten, lägg i laxfiléer och grönsaker du gillar i folien i en ugnsform. Jag brukar ha sparris, svamp, morötter, paprika, vitlök i mina paket. Krydda med lite salt, peppar och pressad citron. Sedan packar du ihop hela paketet och slänger in i ugnen i cirka 30 minuter. Servera med grönsallad och avokado.) Gott, nyttigt och enkelt!

Inga kommentarer: