onsdag 5 maj 2010

Träningslängtan

Ett kilo till har lämnat min kropp.
Hade gått upp en del i vätska, men ner i fettprocent. Skönt! Så nu väger jag alltså 95,1.

Här sitter jag strax före 10 på förmiddagen och tänker på hur kul det ska bli att träna i eftermiddag. Det är en härlig känsla att jag har kommit så långt att jag tycker att det är roligt att röra på mig.

Igår gav jag en väninna till mamma en tankeställare. Hon sa att hon tycker att det känns så jobbigt att gå och träna för att det tar tid av hennes fritid. Då sa jag att hon borde försöka tänka att träningen ÄR hennes fritid. Tror inte att hon hade tänkt på det på det sättet.

Idag är det en halvgrå och blåsig dag utanför fönstret. Ska gå hem och äta på lunchen och hämta träningskläderna.

Ha en skön onsdag!

3 kommentarer:

student i trim sa...

Grymt bra inställning Sussie! har inte riktigt nått hela vägen dit ännu, men tycker definitivt att det är skönt, både fysiskt och psykist efteråt!

Grattis till 22 kilo, starkt jobbat, måste vara en enorm skillnad på dig både hur du ser ut och hur du mår idag. det visar inte minst din inställning till motion nu :)

Unknown sa...

Härligt att höra om energisprutan Sussie. Underbart att vara igång. Längtar till imorgon då jag skall g mig ut på långis. Se om jag kan klå mina 30016 steg kanske.

Keep on rockin... ;0)

Sussie sa...

Det känns bra att ha gått från halv-soffpotatis till att verkligen njuta av att träna igen. Var väldigt aktiv när jag var yngre och har även tränat på gym en hel del. Problemet på senare år har varit att jag har ätit helt fel och inte haft några rutiner.

Det är väldigt stor skillnad på hur jag ser ut och hur jag mår framför allt. Jag är gladare, starkare, piggare. Dessutom fattar jag själv vilken skillnad det är. Sist jag gick ner mycket så fattade jag det inte och då var det bara jobbigt när folk kommenterade det, jag ville ju inte bli sedd. Nu klär jag mig annorlunda, vågar sticka ut med färger och lägger ner mer tid på mitt yttre. Man vill ju känna sig fin inifrån och ut, och det gör jag verkligen. Men än är det lång väg kvar innan jag är helt nöjd med vikten.

Kämpa på vänner!