onsdag 16 november 2011

Äntligen!

Inskrivningen gick verkligen jättebra. Älskar vår barnmorska.
Alla värden var jättebra, 110/70 i blodtryck och de blodprover hon kollade direkt såg fina ut. Så även urinprovet. Vi var där i en timme ungefär och hann prata om en massa saker. Jag kommer inte att få ett ultraljud nu. BM sa att eftersom det verkar vara bra och jag inte blöder färskt blod så är det ingen fara. Så länge jag känner mig gravid så är jag det. Det kändes jätteskönt att höra. Vi får komma och lyssna på hjärtat före jul om vi vill och sedan är det rutinultraljud i början av januari.

Hade gått upp ca 5 kilo, men det känns okej. Hon sa att man går upp 4 kilo bara av hormoner.
Efteråt gick vi och åt lunch och sen gick jag hem och sov. Så skönt att bara däcka av i soffan! :)

Träffade sedan mamma och fikade med henne på stan och gick sen en sväng i butiker. Hittade en fin klänning på Indiska på halva reapriset som jag köpte. Kan vara kul att ha lite mer att variera mellan eftersom jag bara använder kjol/klänning nu för tiden.
Förutom i går då, när jag av nån outgrundlig anledning tog på mig jeans. På kvällen (på jobbet) var jag så svullen om magen så att jag var tvungen att knäppa upp både knapp och gylf. Haha! Tur att det inte är så många på plats kvällstid.

Angående rubriken - när jag och mamma gick på stan gick det upp för mig att jag faktiskt är gravid. Jag har inte riktigt vågat tro på det. Men efter besöket i dag och efter att ha pratat av mig lite så fattar jag äntligen att det är på riktigt!

3 kommentarer:

LinnaLi sa...

Skönt! Hoppas du kan slappna av nu och njuta!

kram

Linda

Sussie sa...

Tack snälla! Nu känns det faktiskt som att jag kan få njuta och längta! :)
Kram!

Lisa-Marie sa...

Vad underbart! Jag är så himla glad för din skull! Vad skönt att du äntligen börjar tro på det :)

Massa kramar!!