fredag 18 november 2011

Bror oduktig

Alltså jag blir fan tokig på min äldsta bror. Jag har försökt få tag på honom i en vecka för att höra om jag kan komma och hälsa på dem den veckan jag ska till Stockholm. tänkte att jag skulle passa på att åka vidare till Västergötland när jag ändå redan har tagit mig 60 mil söderut. Men han svarar inte i telefonen, på sms eller mejl. Blir fan galen. Måste boka tågbiljetter NU innan de blir alldeles för dyra och behöver veta om jag ska vidare eller inte. Dessutom måste jag ta ledigt två dagar om jag ska till honom.
Det lutar nu åt att jag skiter i honom och åker hem på onsdagen som tänkt. Så synd, för jag vill verkligen träffa honom, hans fru men allra främst min finaste lilla brorsdotter. De kommer upp hit till nyår. Men det är så länge tills dess. Och jag har inte träffat lillsmulan på fem månader! Senast var helgen då vi gifte oss och det är exakt fem månader sedan bröllopet i dag. Och så har han mage att tjata på mig att jag ska komma och hälsa på. Han vet att jag har planer att åka ner för mamma hade berättat. Men han svarar inte. :(

Tack för att jag åter fick gnälla av mig.

2 kommentarer:

Lisa-Marie sa...

Jag håller alla tummar jag har att du får tag på din bror!

Roligt att du ska på tripp till Stockholm :) Alltid skönt att komma iväg ett tag om inte annat.

Kram på dig!

Sussie sa...

Tack snälla för tumhållningen! Han har alltid varit såhär och det är väldigt frustrerande för alla.
Det ska bli jättekul att åka en sväng till storstan. :) Har min andra bror (som svarar när jag ringer) och farmors syster där.

Hoppas du mår bra!
Kram!