onsdag 2 november 2011

Chockad

Hade tid på sjukhuset klockan 9. Fick vänta till ungefär halvtio innan vi fick komma in.
Fick träffa en jättetrevlig läkare som vi först pratade lite med och sen gjorde han undersökningen. Först en gynundersökning och sen ett VUL. När han hade tittat gick han och hämtade en annan läkare för att få en andra bedömning. De pratade lite och sen frågade den andre läkaren om vi hade fått titta på skärmen. Nej, sa vi och han vred den mot oss. Och där fanns en liten kotte!!! Med ett litet pickande hjärta!!!
Blev så chockad att jag nästan svimmade.
Vilken jävla berg- och dalbana!

Men alltså - jag är gravid i 8+4. Bebisen mår bra så gott man ser.
Blödningen kan de inte förklara (och jag fattar inte hur nåt kan överleva med tanke på hur mycket jag blödde), men de såg att det fanns lite mer blod som skulle komma ut. Och de kunde så klart inte ge några garantier för att allt ska gå bra.

Jag är så lycklig!!! Hurra för livet!

7 kommentarer:

Lisa-Marie sa...

Åh alltså nu är ju jag gravid och jättekänslig men SHIT vad tårarna rinner när jag läser ditt inlägg!

GRATTIS! Det är verkligen sådär. Man ska ALDRIG ta ut något i förskott. Jag har hört om flera som fått rätt stora blödningar (det finns ju vissa som har "mens" flera månader in i graviditeten).

MASSOR av grattis och kramar till dig! Åh så härligt att läsa att det gått bra!

Hurra för livet :)
KRAAAAM!

LinnaLi sa...

meeeeen! du fick en solskensdag! så kuuuuul! hade ju som sagt en monsterblödning med Eira också, ¨så nog kan det gå bra :D

kram

Linda

Anonym sa...

Shit Pommes Frites!! Men herregud vilken grej! Jag har själv haft ett missfall och det var inge kul, jag var på gynakuten två dagar efter, så dom konstaterade att det var ett missfall och det var inget jag hade tvivlat på heller... men tänk om jag inte hade vart där utan bara gått på det där uppföljningsbesöket och dom hade hittat nåt- jag hade ju dött tror jag...

Vilken lycka för er- och chock, när man precis har kommit till insikt vad som hänt, vilken berg och dalbana. Hoppas nu bara att kotte stannar och inte gäckar dig nåt mer!! ;-) Lycka till nu!

Anna i gbg...

Luiza sa...

Jag vet inte vad jag ska säga...
Det är underbart.
Stort grattis till dig.

Kramar i massor.
Luiza

Sussie sa...

Anna - tack för din kommentar. Tråkigt att det blev missfall för dig.
Det var väldigt oväntat att det var något kvar. Det borde rimligtvis inte gå. Min fundering nu är ifall det var två foster och att det blev missfall med det ena. Men de såg inget som tydde på det på ultraljudet, så det är tveksamt.

PhD sa...

Oj, vilken oväntad och glad nyhet! Hoppas verkligen att resten av graviditeten framskrider normalt nu. Kram

Sandra sa...

Åhh Sussie, vad oerhört glad jag blir!!!

Hurra!

Stor kram!