fredag 16 mars 2012

29+0!

Nu går vi in i slutfasen och den trettionde veckan!
Mötte en kollega i trapphuset på jobbet. Han sa "du kan ju inte ha gått upp så mycket, för det syns ju inte så mycket i ansiktet och så. Min fru gick upp 29 kilo". Förstår honom men vad ger honom rätten att kommentera mitt utseende och fråga hur mycket jag har gått upp i vikt?
Pratade med en annan kollega senare. Hon sa "vilken fin kula du börjar få. Det är så att man bara vill ta på den. Jag minns när jag var gravid då skulle alla ta på min mage". Jag sa, att så länge jag känner personen i fråga och den frågar innan så får den klämma och känna bäst den vill, det bekommer mig inte. Men hon ville inte besvära mig sa hon.
Det är värre med dom där som bara tycker att de ha rätten att ta på mig för att jag råkar vara gravid.
Har klarat mig rätt bra hittills ändå.
Det är också irriterande att folk ska berätta för mig hur graviditeten och förlossningen kommer att bli och vara bara för att den har varit så för dem. Försöker att inte lyssna så mycket på dom. :)

Det känns skönt att det är fredag, även om jag jobbar i helgen. Och i kväll och i morgon kväll är det musiktävling igen. Och i morgon kommer maken hem! Äntligen!

Ha en riktigt fin fredag!

Inga kommentarer: