måndag 5 mars 2012

Vecka 28 och barnmorskebesök

Vi har haft en härlig helg i Helsingfors!
Fredagen spenderades på stan med maken, mamma, pappa, bror med fru och dotter. På kvällen sov jag och maken några timmar på hotellet och gick sedan ut på nepalesisk restaurang.
På lördagen var vi ute i det fina vädret och promenerade. Fikade i hamnen och kollade lite butiker.
På eftermiddagen var det dags att svida om och gå till domkyrkan där vigseln hölls.
Allt var så fint. Min kusin lyste när han väntade på sin blivande fru. :)
Festen var jättetrevlig med god mat och otroligt mycket alkohol (jag drack självklart inget sånt!), dans och bra coverband. Vid tolv gick vi ner i källaren i lokalen där det fanns bastu och pool. Och ännu mer sprit (som att det behövdes liksom). :)
När alla började basta gick jag och maken hem till hotellet och sov.
Gårdagen var trött för alla parter. Även för mig. Kände mig bakfull och seg.
Vi hann med en lång barnvagnspromenad med sovande brorsdottern och sedan lunch innan vi skulle åka mot flygplatsen. Bror med familj stannade en natt till så de vinkade av oss vid bussen.
Resan gick jättebra och vi kom hem vid 21 i går kväll.
I dag är jag jättetrött och känner mig lite småhängig.
Nu är Kotten 27 veckor och 3 dagar och om en halvtimme ska vi på besök hos barnmorskan. Kotten laddar med några hårda sparkar. :)

Ha en riktigt skön måndag!

Inga kommentarer: