torsdag 29 mars 2012

Drömkåken?

Vaknade halvfem i morse. Vet inte om det var av en dröm, av en roundkick i revbenet eller att jag mådde illa. Men sen kunde jag inte somna om i alla fall. Låg och läste om förlossningar och vad man ska tänka på inför den stora dagen. Spännande och intressant, men jag kommer nog knappt ihåg hälften nu. :)
Lyckades somna om en sväng strax före klockan ringde, men känner mig helt mörbultad nu.

Huset var så himla fint. Precis som jag trodde. Perfekt storlek, fräscht kök och badrum, bastu på övervåningen, fin och stor trädgård, soldäck och en jättemysig inglasad altan med infravärme. Ser mig själv sitta där med en bok och filt i höst. :)

Vi ska på banken i annat ärende i morgon, men kommer nog att fråga hur det skulle bli för oss ekonomiskt om vi skulle köpa huset. Jag är rätt kluven, för jag gillar verkligen att bo i lägenhet pga att det är mycket man inte behöver tänka på. Med hus tillkommer det en massa saker som jag slipper i dagsläget. Men det har ju sin charm att få klippa sin egen gräsmatta och skotta sin egen snö också.
Ska fundera mer i alla fall. :)

För övrigt är jag en hormonstinn bitch just nu. Har ingen stubin alls och morrar ur mig grejer i tid och otid. Det känns som om någon tar över min mun och pratar åt mig, och så får jag stå där och skämmas och säga förlåt...

Nu måste jag fortsätta jobba! Efter jobbet blir det ett efterlängtat frisörbesök! Klipp och färg står på schemat.

Ha en fin dag!

1 kommentar:

Luiza sa...

Jobbigt att huset var perfekt, när man känner en sån osäkerhet. Jag vet hur det är...
Det ordnar sig, ska du se =).

Åh, blir så avundsjuk på dig som ska till frissan...jag skulle också vilja, men har inte råd att unna mig det nu, som det ser ut.
Hoppas det blir bra och att du blir nöjd.

Ha en god natt.
Kramar