måndag 12 mars 2012

Gräsänka

I morse åkte maken till Stockholm och jag är ensam hemma ända till på lördag. Känns jättetråkigt och jobbigt. Men det är ju bra att vara ifrån varann ibland också, fast jag kommer längta tills vi ses. :) Börjar bli rätt otymplig nu, så det är inte helt enkelt att klara allt själv.
Det har varit storm här i natt så jag tyckte att det var väldigt jobbigt att maken skulle flyga i morse, men det hade tydligen gått hur bra som helst.

Har haft en jättemysig helg. I fredags var vi hemma på kvällen. Åt bakad potatis med olika röror och kollade på tv.

I lördags var vi ute och gick en timme på morgonen och sen var vi på min mammas vernissage och hjälpte till lite. Hon har sin första utställning och det är så kul. Hon är otroligt duktig. efter det gick vi en sväng på marknaden som var här i helgen och så tog vi en fika på det.
På kvällen lagade vi godaste middagen på länge och kollade sedan på Melodifestivalen. Rätt låt vann!

I går fixade vi hemma. Har fått i ordning ganska mycket, men det är en hel del kvar. Jag rensade ur en massa smink och grejer jag aldrig använder. Blir lätt mycket över när man är impulsshoppare... Men nu är det nästan tomt i sminklådan. Ska istället gå och köpa upp mig på ett bassortiment som får vara det jag använder.

vi är bara två på jobbet idag och det har varit rätt stressigt. Har lite sammandragningar plus ont i ena ljumsken. Och så har jag märkt att mina händer domnar lite. Det har varit bra i helgen, men ska se hur det känns ikväll efter jobbet.

I kväll ska jag på bio med mamma och se den här. Älskar Sean Penn!

Ha en fin dag!

1 kommentar:

Luiza sa...

Åh, vilken underbar helg =). Och vad sugen jag blev på bakad potatis =)...

Hoppas det går fort , så är han hemma igen =).

Ja, tänk, att det kan bli så olika från dag till dag. Plötsligt blev vi med bil, liksom. Det tänkte man ju inte igår, direkt...
Så skönt.

Ha en fin dag och så trevligt på bion.
Kramar