torsdag 15 mars 2012

Längtar

Åh, vad jag längtar efter fina maken nu! Det är verkligen jobbigt att vara ifrån varandra. :( Samtidigt är jag glad att han får gå den utbildning han går via jobbet för jag vet att det kommer att ge honom bättre förutsättningar. Men det är så trist att den måste hållas i Stockholm. Nästa månad är han där igen, men då är det fyra dagar. I maj får han nog stanna hemma. Vi får se hur det känns med Kotten och hur jag mår. Sen är sista tillfället i juni, men då är det bara en natt. Så det kanske kan funka om nu Kotten har kommit ut. :)

Hörde så klart inget från tingsrätten idag, så jag mejlade på eftermiddagen. Men fick inget svar då heller. Orkar inte ringa heller med tanke på hur många gånger jag blev bortkopplad/felkopplad sist. Men i morgon kanske jag måste. Om vi ska åka ner så måste vi boka biljetter innan de bli alldeles för dyra. De ska ju stå för någon form av ersättning, men jag vet inte för hur mycket. Och det är också en fråga jag har ställt till dem...
Hoppas det löser sig.

Nu ska jag inte grubbla mer över saker jag inte kan påverka för stunden. Går och lägger mig istället.

Sov gott finisar!

Förresten så har jag börjat känna av pollenallergin och är röd i ögonen. Läkarbror rekommenderade Lomudal, som tydligen ska vara helt riskfritt att ta som gravid. Så det ska jag köpa ögondroppar av i morgon. Kan tipsa vidare om det ifall det är någon mer som är allergisk och inte vet vad de kan ta. Jag ska testa det i alla fall.

Inga kommentarer: