tisdag 3 april 2012

Barnmorskebesök

I dag var det åter dags för besök på MVC. Tyvärr var vår vanliga BM sjukskriven, så vi fick gå till en annan. Kände inte alls samma förtroende för henne och tyckte att hon mest viftade bort det vi sa. Det här med foglossningen och eventuell sjukskrivning försökte jag ta upp, men det är ju svårt eftersom det är min vanliga BM som tyckte att jag skulle gå ner i arbetstid nu runt påsk... Förhoppningsvis skulle hon vara tillbaka på 50% nästa vecka. Det är dessutom hon som håller i föräldrautbildningen, så jag hoppas verkligen att hon är tillbaka då.
Det känns stressande och jobbigt det här. Vet inte riktigt hur jag ska göra med allt. Och nu har jag ingen ny tid förrän 19 april.
BM idag tyckte att jag borde vila mig mer så jag blev frisk och frågade om jag kan gå undan på jobbet. Kan kan jag ju, men jag är ensam på min avdelning på kvällarna. Händer det nåt kan jag inte ligga i vilorummet som dessutom är i källaren.

Kotten mådde bra i alla fall och hjärtat slog fint därinne. Magen var 33 cm och jag hade blodtryck 115/70 och blodvärde 135. Hade inte tänkt väga mig men kände mig manad a den nya BM. Ingen vacker syn på vågen kan jag ju säga. Men jag är sjuk och kan inte vara ute och gå plus att jag har samlat på mig rätt mycket vätska. Tycker att jag äter bra och regelbundet, så det borde inte vara det som gör att jag går upp. Ska väl inte snöa in mig på vikten, men det är svårt att låta bli. Samtidigt är det flera stycken som undrar hur jag kan hålla mig så fit och i form trots graviditeten, så det kanske inte syns så mycket att jag har gått upp. Man kan ju alltid hoppas.

I dag var min kollegas sambo på sjukhuset för att försöka vända deras bebis. Den ska komma i slutet av april. Det hade inte gått att vända på den, så det blir troligen kejsarsnitt om några veckor. Hoppas både dom och jag slipper det.

Är fortfarande väldigt förkyld, men jobbar på. Nu är vi ännu kortare om folk så jag gick till och med in en timme tidigare i dag för att kunna jobba undan lite innan kollegan gick hem. Förhoppningsvis kan jag gå en timme tidigare också. Det innebär att jag kanske hinner se maken i vaket tillstånd när jag kommer hem. :)

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer: