tisdag 10 april 2012

Sjukhus och sammandragningar

Efter samtal med BM ringde jag till förlossningen och fick komma dit. De satte kurva på mig på en gång och så fick jag ligga en timme. Läkaren jag skulle ha blev tvungen att vara med på ett kejsarsnitt, så vi fick gå och äta lunch. Efter många om och men blev vi hämtade till ett nytt rum dit läkaren kom. Hon gjorde ultraljud både vanligt och vul och kände på livmodertappen. Allt såg bra ut förutom mina sammandragningar som var regelbundna och starka.
Så jag blev sjukskriven fram till min ledighet börjar 7 maj. Hon tyckte det var alldeles flr tidigt för Kotten att komma nu. Ska alltså inte jobba mer nu. Känns jättekonstigt, men jag kommer nog att förlika mig med tanken vad det lider...

2 kommentarer:

Josefina - STOR BLIR LITEN sa...

ta det lugnt nu å vila innan bebben kommer:) kram

Luiza sa...

Underbart att du åkte in och allt såg bra ut!!!!
Underbart också, att du ÄNTLIGEN blev sjukskriven.
Nu tar du det lugnt och tar hand om dig.

Massa kramar /
Luiza